Kompleksowy zestaw stworzony z myślą o pracy we wszystkich grupach przedszkolnych i wczesnoszkolnych. Bazą zestawu są maty do kodowania Kodowanie na dywanie. Duża mata idealnie sprawdzi się w przypadku najmłodszych przedszkolaków, przy dużej liczebności dzieci w grupie. Maty 100 na 100 pozwalają przeprowadzić zajęcia zarówno całą grupą, jak i w małych zespołach. Starannie dobrana liczba mat i elementów dodatkowych takich jak krążki, kartoniki, kubki pozwala na wygodne przeprowadzenie zajęć w 2- 3 grupach jednocześnie. Dla najstarszej grupy przewidziany jest zestaw 26 zeszytów ćwiczeń, będący utrwaleniem i rozwinięciem ćwiczeń z wykorzystaniem maty do kodowania. Zestaw wzbogacony jest o obudowę metodyczną: serię książek „Kodowanie na dywanie”, komplet scenariuszy zawierających aktywności nakierowane na rozwój kompetencji społecznych oraz dostęp do kursów online i nagrań webinarów.
Dla kogo jest ten zestaw?
Zestaw przeznaczony dla wszystkich grup przedszkolnych i wczesnoszkolnych.
Maty do kodowania 100x100cm i 150x150cm
Mata do kodowania "Kodowanie na dywanie", to uniwersalne narzędzie edukacyjne, idealne dla przedszkoli i szkół podstawowych. Dwustronna mata z unikalną kratownicą o 100 polach, została podzielona czerwonymi liniami na symetryczne części. Osie na macie oznaczone są za pomocą cyfr i liter. Druga strona składa się z 81 kolorowych kół, pogrupowanych kolorystycznie po 9 z każdej barwy. Wykorzystaj matę 'Kodowanie na dywanie' do wprowadzania podstaw programowania i podstaw edukacji matematycznej w przedszkolu i szkole podstawowej.
Mata do kodowania "Kodowanie na dywanie" jest dostarczana w solidnej tubie z grubego kartonu, pełniącej również funkcję praktycznego etui. Wymiary maty wynoszą 100x100 cm i 150x150 cm. Polski produkt najwyższej jakości, który spełni Twoje oczekiwania.
Symulator - Wirtualna mata do kodowania
Mata do kodowania "Kodowanie na Dywanie" 50x55cm
Mata Kodowanie na dywanie 50x55 cm jest doskonałym uzupełnieniem maty w rozmiarze 100x100 cm oraz 150x150 cm. Jedna strona maty posiada stupolową kratownicę, gdzie pojedyncze pole ma wymiar 4x4 cm. Oś pozioma oznaczona jest literami, a oś pionowa cyframi. Czerwone linie biegnące po środku maty tworzą osie symetrii. Druga strona maty to plansza składająca się z dwudziestu pięciu pól o wymiarach pojedynczego pola 8x8 cm. Oś pozioma jest oznaczona kształtami, a oś pionowa barwnymi plamami.
Precyzyjnie przemyślany rozmiar pól na obu stronach maty maksymalnie wykorzystuje jej możliwości i pozwala na bezproblemowe połączenie z innymi narzędziami dostępnymi na naszej stronie. Wymiary pola na drugiej stronie maty idealnie pasują do krążków humanistycznych, matematycznych, krążków kompetencji kluczowych oraz kolorowych kartoników. Pasuje również do kolorowych kubków. Ta strona maty jest kompatybilna z robotami GeniBot. Dodatkowo, jako uzupełnienie dla strony z kratownicą 10x10, oferujemy zestaw specjalnie przygotowanych kolorowych kartoników z materiałem obrazkowym i rozbudowanym materiałem do nauki podstaw programowania. Ta strona maty świetnie sprawdzi się także jako uniwersalna plansza do gier, zarówno strategicznych, matematycznych, językowych, jak i zawierających elementy kodowania.
Kodo kartoniki do maty do kodowania 50x55cm
Zestaw Kodo kartoników do maty 'Kodowanie na dywanie' o rozmiarze 50x55 cm został stworzony, aby w pełni efektywnie wykorzystywać matę zarówno na zajęciach dydaktycznych w przedszkolach i szkołach, jak i podczas zabaw w domu. Składa się z 320 dwustronnych, trwałych kartoników o bezpiecznych, zaokrąglonych brzegach, oferujących nieograniczone możliwości. Kolorowa strona zawiera piksele, które można zamienić na barwne obrazki. Dyktanda graficzne, wzory układane na podstawie słownych instrukcji lub kodu binarnego to aktywności, które dzieci uwielbiają i można je dostosować do dowolnej tematyki. Z kolorowymi kartonikami można układać wzory zarówno zespołowo, jak i indywidualnie.
Druga strona kartoników zawiera starannie dobrane grafiki umożliwiające tworzenie różnorodnych gier i zagadek logicznych. Symbole ruchu, pętle i funkcje wprowadzą dzieci w świat podstaw programowania, zaczynając od najprostszych kodów offline, z którymi poradzą sobie nawet przedszkolaki, a następnie przechodząc do bardziej zaawansowanych. 5 zestawów cyfr pozwoli na tworzenie wielu oryginalnych plansz do gier rozwijających kompetencje matematyczne i społeczne. Zestaw składa się z 320 dwustronnych kartoników, które zawierają między innymi piktogramy do tworzenia kodu, cyfry, owoce, zwierzęta i zegary. Dodatkowo, zestaw zawiera 12 kartoników ze znacznikami AR, które w połączeniu z bezpłatną aplikacją umożliwiają wyświetlanie przestrzennych obrazów. Wymiar pojedynczego kartonika wynosi 3.8x3.8 cm i jest idealnie dopasowany do wymiaru pól na macie 'Kodowanie na dywanie' o rozmiarze 50x55 cm.
Krążki kompetencji kluczowych
Zalecenia Rady Unii Europejskiej z 2018 roku określają 8 wzajemnie ze sobą komplementarnych kompetencji kluczowych. Krążki Kompetencje Kluczowe zostały opracowane w taki sposób, aby umożliwiały zorganizowanie aktywności nastawionych na kształtowanie wszystkich kompetencji kluczowych. Kolorowa, atrakcyjna grafika sprawia, że chętnie z nich będą korzystać zarówno dzieci w wieku przedszkolnym, jak i wczesnoszkolnym. Mnogość i różnorodność materiału obrazkowego sprawia, że krążki idealnie sprawdzą się nie tylko na zajęciach zintegrowanych, ale również na zajęciach języków obcych, czy w terapii logopedycznej. W skład zestawu wchodzą: Zawody, Flagi państw europejskich, Pokarmy, Ubrania, Pojazdy, Meble, Cyfry i liczby, Figury geometryczne, Miary kątów, Znaki działań matematycznych, Pory roku, Nazwy miesięcy, Nazwy dni tygodnia, Urządzenia cyfrowe, Barwy podstawowe i barwy pochodne, Instrumenty, Grafiki związane z kinem i teatrem, Symbole narodowe, Czynności, Kolory, Emocje, 12 krążków ze znacznikami AR (rozszerzona rzeczywistość)
Krążki matematyczne
W skład gotowego zestawu krążków wchodzą komendy ruchu - strzałki kierunkowe, obroty, start, stop, oraz cyfry umieszczone na kołach w 9 kolorach. Zestaw zawiera także znaki działań matematycznych - plus, minus, dzielenie, mnożenie, równe, większe, mniejsze oraz figury geometryczne umieszczone na kołach w 9 kolorach. Każdy komplet krążków to możliwość aranżowania wielu aktywności okołoprogramistycznych, takich jak: tworzenie offlinowych kodów - dróg, wprowadzanie aplikacji "kodable", "lightbot" itp, gry rozwijające kompetencje matematyczne, sudoku, memory, rytmy, "dyktanda graficzne" na dużym formacie, wierszyki - instrukcje do kodowania. Krążki o średnicy 8 cm wykonane są z trwałego, lekkiego materiału co ułatwia pracę z ich wykorzystaniem, jak również ich przechowywanie.
Krążki humanistyczne
W skład gotowego zestawu krążków wchodzą litery alfabetu polskiego i angielskiego, znaki interpunkcyjne, wiele wariantów kolorystycznych postaci, czynności, wielkości oraz ilustracje zwierząt, owoców, warzyw, przedmiotów, emocji. Każdy komplet krążków to możliwość aranżowania wielu aktywności okołoprogramistycznych do zajęć z zakresu różnych edukacji... tworzenie zdań, opowiadań, nauka czytania, wprowadzanie części mowy, to tylko ułamek możliwości wykorzystania krążków humanistycznych.
1000 kolorowych kartoników do maty do kodowania
Produkt stworzony specjalnie do maty do kodowania, żeby jeszcze bardziej podnieść efektywność jej wykorzystania na zajęciach dydaktycznych w przedszkolach i szkołach. Starannie dobrane kolory, idealny rozmiar i zaokrąglone brzegi sprawiają, że bez problemu sprawdzą się w roli kolorowych pikseli. Kolorowe kartoniki to pomysł na dyktanda graficzne w dużym formacie, obrazki ułożone na podstawie instrukcji rymowanek czy na podstawie kodu binarnego. To pomoc dydaktyczna, która pozwala w ciekawy sposób wprowadzić dziecko w świat podstaw programowania, idealnie sprawdza się przy pracy zespołowej. To zestaw, który warto mieć w każdym przedszkolu i szkole.
W skład zestawu wchodzi 1000 dwustronnych kolorowych kartoników o wymiarze 7,5 cm x 7,5 cm z zaokrąglonymi rogami. Kartoniki są wykonane z papieru o gramaturze 350 g, zabezpieczone matowym lakierem. Kartoniki zostały posegregowane- każdy kolor w osobnej przegródce.
Kolory kartoników:
Książka Kodowanie na dywanie w przedszkolu
„Kodowanie na dywanie w przedszkolu” to pierwsza książka z zakresu nauki kodowania, która tak dokładnie skupia się na aktywnościach kierowanych typowo do dzieci w wieku 3 - 6 lat. W kolejnych rozdziałach krok po kroku autorka opisuje zabawy, które wielokrotnie przetestowała i które idealnie sprawdziły się w poszczególnych grupach przedszkolnych. W książce znajdują się też wskazówki metodyczne i organizacyjne, które pomogą gładko wejść na ścieżkę przygody z kodowaniem. Po jej przeczytaniu można od razu „zabrać” opisywane propozycje działań i wprowadzić je do swojej pracy z dziećmi, włączyć zakodowane zabawy do codziennej pracy z najmłodszymi. „Kodowanie na dywanie w przedszkolu” to książka, która powinna znaleźć się w biblioteczce każdego nauczyciela pracującego z dziećmi w wieku 3 - 6 lat. Nie tylko nauczyciele, ale też rodzice znajdą w niej inspiracje na wspólne spędzenie czasu z dzieckiem. Niezależnie od tego, czy dotąd nie miałaś/miałeś zupełnie do czynienia z kodowaniem, czy kodujesz z dziećmi od dawna, ale szukasz uporządkowania wiedzy i nowych inspiracji, ta książka będzie idealna dla Ciebie.
Książka Kodowanie na dywanie 3
„Kodowanie nie tylko na dywanie. Od aktywności na macie do Scratcha Juniora”, to zbiór najbardziej lubianych przez dzieci aktywności okołoprogramistycznych, pomysły na zajęcia z wykorzystaniem aplikacji Scratch Junior oraz rady osoby, która wszystkie zaproponowane rozwiązania sprawdziła z powodzeniem w praktyce.
Książka Kodowanie na dywanie - obrazki w rymowankach ukryte
100 rymowanych instrukcji, na bazie których dzieci stworzą na macie do kodowania lub kartce papieru kolorowe wzory. Instrukcje zostały pogrupowane tematycznie, każdy rozdział to 25 gotowych „zakodowanych” wierszyków związanych z daną porą roku. Dodatkowo, w publikacji jako wstęp - rozgrzewkę znajdziecie kilka prostych instrukcji, dobrych na początek przygody z taką formą aktywności. Pod każdym obrazkiem, alternatywnie umieszczony został zapis koordynatów, które można wykorzystać do typowych dyktand graficznych. W przypadku najmłodszych dzieci najbardziej odpowiednią formą będzie odtworzenie gotowego wzoru. W tym przypadku również można wykorzystać zaproponowane obrazki. Układanie „zakodowanych” obrazków na macie świetnie sprawdza się jako element rozpoczynający zajęcia, wstęp określający temat tygodniowy lub główny temat wybranego dnia.
Książka Kodowanie na dywanie Vademecum
Książka „Kodowanie na dywanie Vademecum” to zbiór porad i pomysłów z zakresu kodowania. Wykorzystasz je w przedszkolu, w szkole, w świetlicy, na zajęciach dodatkowych i w domu. Pierwsze dwa rozdziały dotyczą teorii, ale nie martw się, zostały napisane językiem, który zrozumie nawet osoba, która z nauką kodowania nie miała do tej pory do czynienia. Kolejne rozdziały to gotowe do wykorzystania propozycje aktywności z kolorowymi kubkami, z matą do kodowania, zarówno kratownicą jak i kolorowymi płaszczyznami, gry strategiczne, pomysły na zabawy w plenerze...i wiele innych.
Książka Kompetencje społeczne
Współpraca, niełatwa sztuka prowadzenia dyskusji, przedstawiania argumentów, nazywanie i wyrażanie emocji, także tych trudnych...to tylko niektóre z zagadnień poruszanych na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanych scenariuszy. Pakiet scenariuszy „Kompetencje społeczne”, został opracowany przez Annę Świć w oparciu o zdobyte doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Każdy ze scenariuszy składa się z dokładnego opisu zajęć zawierających elementy kodowania. W scenariuszach znajdują się aktywności offline wykorzystujące matę do kodowania „Kodowanie na dywanie”, kolorowe kubki, krążki, klocki i inne łatwo dostępne materiały. Każdy scenariusz wzbogacony jest o materiały dodatkowe oraz karty z zadaniami dla dzieci. W każdym znajduje się również link do zadań przygotowanych w wersji zdalnej z wykorzystaniem platformy internetowej genial.ly. Na końcu każdego scenariusza znajduje się aktywność dodatkowa, podczas której wykorzystywane są roboty edukacyjne.
Książka Kodowanie na dywanie - Gry nie tylko matematyczne
Kodowanie na dywanie - Gry nie tylko matematyczne, to książka, która powinna znaleźć się w biblioteczce każdego nauczyciela przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej, który szuka pomysłów na ciekawe, nieszablonowe zajęcia. Książka będzie również świetną propozycją dla rodziców, bankiem pomysłów na wspólne rodzinne gry.
Zestaw 26 zeszytów ćwiczeń 5-6 latka Kodowanie na dywanie
Przygotowany zestaw ćwiczeń to pierwsza tego typu publikacja na polskim rynku adresowana do dzieci w wieku 5,6 lat. Doskonale sprawdzi się jako samodzielna pomoc dydaktyczna do nauki podstaw kodowania. Zaproponowane ćwiczenia będą również idealnym utrwaleniem i uzupełnieniem aktywności offlinowych wykorzystujących matę do kodowania, kolorowe kubki czy klocki. Dzieci, rozwijając małą motorykę, wykonując kolejne zadania, przejdą od segregowania elementów, dostrzegania rytmów czy schematów do tworzenia pierwszych skryptów przy pomocy symboli graficznych. Kolorując, wycinając, naklejając, uzupełniając brakujące elementy krok po kroku będą wkraczać w świat kodowania.
Certyfikowany kurs online Kodowanie na macie w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Nauka podstaw kodowania już od najmłodszych lat jest bardzo ważna, bo wpływa na rozwój uniwersalnych kompetencji, takich jak logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, zdolność komunikowania się z innymi osobami i umiejętność pracy zespołowej. Wybierając narzędzia do nauki kodowania zawsze należy kierować się potrzebami i możliwościami rozwojowymi dzieci, które będą wykorzystywać je podczas zajęć dydaktycznych. Jest to szczególnie ważne w przypadku dzieci w wieku przedszkolnym. W tym kursie autorka skupia się na aktywnościach z jednym z bardziej uniwersalnych narzędzi edukacyjnych wykorzystywanych w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, czyli na macie do kodowania. W kolejnych odcinkach kursu pokazuje zabawy około programistyczne, gry planszowe w dużym formacie, a także omawia jak w prawidłowy sposób wprowadzić dzieciom kolejne pojęcia związane z podstawami programowania.
Kurs kierujemy do nauczycieli przedszkoli, świetlic oraz rodziców, którzy chcą poznać możliwości maty do kodowania, poznać zabawy około programistyczne, gry planszowe w dużym formacie, a także w prawidłowy sposób wprowadzić dzieciom kolejne pojęcia związane z podstawami programowania. Kurs składa się z 30 lekcji wideo. Czas trwania kursu: 6 godzin dydaktycznych
Kurs online to zbiór nagrań wideo, prezentacji i opisów, które można obejrzeć w dowolnym czasie. Do uruchomienia kursu wystarczy dowolne urządzenie z dostępem do internetu (komputer, laptop, tablet, smartfon). Formuła kursu pozwala na wielokrotne powracanie do wcześniej przerobionego materiału, utrwalenie go, naukę zgodną ze swoimi możliwościami i tempem pracy.
Kurs składa się z 30 lekcji wideo: 1. Wstęp. Zaproszenie na kurs;
2. Kodowanie w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej - dlaczego warto?
3. Narzędzia edukacyjne, które warto wykorzystywać na zajęciach z elementami kodowania;
4. Kolorowe kubki i kostki...zabawy dobre na start przygody z kodowaniem;
5. Dwa kubki...dużo możliwości;
6. Budujemy wieże na podstawie wzoru;
7. Mały detektyw...nietypowe wieże z kubków;
8. Wieże współpracy;
9. Kolorowa strona maty i układanka wzorowana na „sudoku”;
10. Kolory kostką wylosowane;
11. Zakazane kolory;
12. Wyrzuć, wyrzuć, zbuduj;
13. Ułóż tak jak ja;
14. Przesuwanka kodowanka;
15. Łączymy cechy - kodujemy kolor kształt;
16. Kolorowe obrazki na różne sposoby zakodowane;
17. Obrazki w rymowankach ukryte;
18. Kod binarny, a tworzenie kolorowych wzorów;
19. Gry nie tylko matematyczne - kolorowe cztery w linii;
20. Gry nie tylko matematyczne - budujemy linię działaniami;
21. Gry nie tylko matematyczne - wybierz działanie;
22. Gry nie tylko matematyczne - dodawanie, zabieranie;
23. Gry nie tylko matematyczne - na jaką literę?;
24. Gry nie tylko matematyczne - mistrz mnożenia;
25. Gry nie tylko matematyczne - głodne robaczki;
26. Kodogranie;
27. Scena i jej bohater;
28. Droga a kod;
29. Wprowadzamy powtórzenia;
30. Wprowadzamy pętlę;
Nagranie Webinaru Premium 30 uniwersalnych aktywności z matą do kodowania - Ścieżka Kodowania
„30 uniwersalnych aktywności z matą do kodowania” to nagraniue webinaru, na którym poznasz sprawdzone zabawy edukacyjne z wykorzystaniem maty do kodowania. Krok po kroku przedstawione zostaną zabawy, które z powodzeniem wprowadzisz do zajęć ze swoimi dziećmi. Webinar poprowadzili doświadczeni trenerzy: Anna Świć i Rafał Mitkowski
Po obejrzeniu nagrania webinaru uczestnicy otrzymują dostęp do zamkniętej grupy Facebook, stworzonej tylko dla nich, w której będą pozostawać w stałym kontakcie z prowadzącymi kurs.
Czas trwania: 3 godziny dydaktyczne
Jak to działa?
Po opłaceniu zamówienia wysyłamy link do aktywacji dostępu do nagrania webinaru w Akademii Uczymy Dzieci Programowac, Nagranie webinaru można obejrzeć w formie transmisji wideo, Dostęp do nagrania webinaru jest ważny przez 1 rok od dnia jego aktywacji, Po zakończeniu nagrania webinaru będzie można pobrać certyfikat jego ukończenia w formacie PDF do wydruku.
Czego potrzebujesz?
Webinar Premium to transmisja wideo, którą można obejrzeć w formie nagrania wideo w dowolnym czasie. Do uruchomienia nagrania webinaru wystarczy dowolne urządzenie z dostępem do internetu (komputer, laptop, tablet, smartfon).
Czego dowiesz się na nagraniu webinaru?
Po webinarze otrzymasz:
Informacje o bezpieczeństwie produktu
Informacje o producencie