„Węch i smak” to trzecia część multimedialnej serii „Science-Lab. Fascynująca anatomia człowieka”. Dzięki niej poznajemy budowę oraz funkcjonowanie tytułowych zmysłów, a także choroby i zaburzenia, jakie mogą im zagrażać.
Plansze edukacyjne w szczegółowy sposób omawiają budowę oraz funkcje nosa zewnętrznego i wewnętrznego. Przy zmyśle smaku został opisany przekrój języka, jego szczegółowa budowa, a także lokalizacja poszczególnych smaków. Element zaciekawiający ucznia stanowią ciekawostki przypisane do większości narządów.
Filmy tłumaczą sposób działania zmysłów oraz zagrożenia na jakie mogą być narażone. Dzięki symulacjom uczniowie dowiedzą się m.in., które zawody najbardziej potrzebują zmysłu węchu w codziennej pracy, albo dlaczego w dzieciństwie nie lubiliśmy jeść niektórych produktów.
Do dyspozycji nauczyciel ma także testy sprawdzające wiedzę oraz obudowę dydaktyczną, którą może wykorzystać do urozmaicenia swoich zajęć. Program zawiera bogaty materiał edukacyjny wspomagający naukę przedmiotów przyrodniczych w klasach 4-8 szkoły podstawowej oraz na wyższym etapie edukacyjnym (liceum/ technikum).
ZAWARTOŚĆ:
CECHY PRODUKTU:
Program „Science-Lab. Fascynująca anatomia człowieka” zawiera pakiet plansz edukacyjnych, dzięki którym nauczyciel w szczegółowy sposób omówi budowę i funkcjonowanie poszczególnych narządów, a także filmy i symulacje do wykorzystania podczas zajęć szkolnych. Całość przygotowanych materiałów pozwala na realizowanie założeń Podstawy Programowej oraz wprowadzenie elementów rozszerzonych dla chętnych, ambitnych uczniów lub dla klas wyższych.
Do wszystkich materiałów w programie multimedialnym został nagrany profesjonalny lektor. Ponadto przy elementach opisowych istnieje możliwość zmiany wielkości czcionki, co pozwala na wykorzystanie produktu podczas pracy z uczniami o Specjalnych Potrzebach Edukacyjnych (SPE).
„Science-Lab” przygotowano w dwóch wersjach językowych – polskiej i angielskiej, dzięki czemu nauczyciel może wprowadzić elementy biologii, chemii, czy fizyki w obcym języku. Program może być wykorzystany również za granicą.
Dzięki bogatej obudowie dydaktycznej, na którą składają się karty pracy, pakiet pomysłów na lekcje, doświadczenia, czy materiały powtórzeniowe, nauczyciel zyska wiele możliwości pracy
z programem.
OBUDOWA DYDAKTYCZNA:
Do programu multimedialnego dołączono obudowę dydaktyczną, którą można wykorzystać nie tylko w klasie, ale i poza nią.
W jej skład wchodzą:
Obudowa dydaktyczna jest do pobrania i wydruku.
CECHY WYRÓŻNIAJĄCE: