- Gra wyposażona w samouczek dla graczy
- Przyjazne i zrozumiałe bloczki obrazkowe z instrukcjami dla bohaterów
- Plansze w grze widoczne na podłodze interaktywnej i na tabletach
- Podręczna pomoc dla graczy w postaci miarki liczby kroków i podpowiedzi dla pól akcji
- Podświetlenie aktywnego bloczka w kodzie w trakcie rozgrywki
- Możliwość naprawy błędnego kodu
- Podgląd listy wyboru plansz na tabletach graczy
- Komunikaty wyników rozgrywki na tabletach graczy
- Możliwość powrotu do bieżącej planszy po jej rozwiązaniu w celu analizy rozgrywki
- Zapamiętywanie numerów plansz, które zostały już rozwiązane
AKTYWNE WSPARCIE ROZWOJU UCZNIA
- Percepcja wzrokowa: rozpoznawanie układów plansz, rozróżnianie obiektów. Śledzenie postępów wykonywanego kodu i ruchów bohatera na planszy.
- Myślenie analityczne: analiza sytuacji na planszach, planowanie ruchów, przewidywanie kroków przeciwnika. Liczenie długości algorytmów.
- Rozwiązywanie problemów: poszukiwanie sprytnych rozwiązań dla planszy. Poprawianie kodu po wystąpieniu błędu podczas rozgrywki.
- Funkcjonowanie w grupie: współpraca w parach lub grupie przy wytyczaniu wspólnej ścieżki dla bohaterów. Rywalizacja w misjach, w których postaci konkurują ze sobą.
- Orientacja przestrzenna: układanie ciągu instrukcji sterujących bohaterem. Rozróżnianie kierunków i położenia pól względem postaci.
- Programowanie: poznawanie konstrukcji programistycznych. Umiejętność wykorzystania pętli iteracyjnej i wyrażenia warunkowego w tworzonym algorytmie.
- Trening pamięci: zapamiętywanie ruchu postaci na planszy w celu ich odtworzenia w kodzie na tablecie (misja Duch).
-
Znajomość technologii: posługiwanie się udostępnioną technologią (obsługa tabletu i podłogi interaktywnej) zgodnie z ustalonymi zasadami.