Ogródek meteorologiczny szkolny MeteoPlus EKO PLUS ver. 2.0. Zestaw przeznaczony jest do zastosowań dydaktycznych na poziomie szkoły podstawowej ze szczególnym wskazaniem na starsze klasy, a w jego skład wchodzi zarówno mała klatka meteorologiczna jak i szeroki zestaw instrumentów pomiarowych zarówno tradycyjnych jak i elektronicznych. Mierniki elektroniczne dostarczane są w praktycznej walizce transportowej z wypełnieniem piankowym dzięki czemu stanowią doskonałą mobilną pomoc dydaktyczną organizującą pracę uczniów w grupach na lekcjach terenowych. Centralnym punktem każdego ogródka meteorologicznego jest klatka meteorologiczna Stevensona. Specjalna konstrukcja klatki umożliwia przewietrzanie jej wnętrza, przy jednoczesnej ochronie znajdujących się w klatce instrumentów przed oddziaływaniem warunków atmosferycznych, a w szczególności przed bezpośrednim promieniowaniem słonecznym silnie zaburzającym pomiary. Klatka dydaktyczna stanowi niskobudżetowy odpowiednik klatki profesjonalnej, co wynika m.in. z jej wyraźnie mniejszych rozmiarów. Mimo tego klatka dydaktyczna MeteoPlus spełnia niemal wszystkie zalecenia dla tego rodzaju osprzętu pomiarowego określone przez Światową Organizację Meteorologiczną (WMO). O wysokiej jakości wykonania klatki świadczy, m.in. zastosowanie do jej konstrukcji suchego drewna sosnowego, z którego został również wykonany dach, gwarantując klatce znacznie dłuższą żywotność niż odpowiednikom przykrytym płytą (sklejką). Produkt został w całości wyprodukowany w Polsce! Klatka standardowo wyposażona jest w statyw, na którym umieszczane są czytelne instrumenty manualne (mechaniczne, ew. cieczowe), które cechują się wysoką wartością dydaktyczną. Jako uzupełnienie instrumentarium polecamy doposażenie ogródka w przenośne urządzenia elektroniczne, które mogą stanowić zarówno porównanie tradycyjnych i współczesnych metod pomiarowych jak i doskonały pomysł do zorganizowania pracy w grupach. |
Duża uniwersalność dydaktyczna tego rodzaju ogródków wynika z faktu, że to nauczyciel prowadzący zajęcia decyduje na jakim poziomie merytorycznym opisze funkcjonowanie instrumentów meteorologicznych i czy będzie to luźna dyskusja o pogodzie, czy też lekcja geografii-fizyki, gdzie poruszane będą kwestie rozszerzalności cieplnej, przemian fazowych wody, itp.