Specjalistyczny produkt przeznaczony do diagnozy, profilaktyki i terapii dysgrafii oraz nauki pisania i rozwijania motoryki małej u dzieci i młodzieży
- Do wykorzystania na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, rewalidacyjnych i dydaktyczno-wyrównawczych z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (w tym z symptomami dysgrafii lub obniżonym napięciem mięśniowym) oraz jako narzędzie profilaktyczne przygotowujące dzieci do nauki pisania, wspomagające tradycyjną naukę pisania liter,
- Ponad 800 ekranów interaktywnych oraz zestaw materiałów dodatkowych,
- Produkt dla terapeutów pedagogicznych i nauczycieli zajmujących się wspomaganiem sprawności w zakresie motoryki i umiejętności pisania.
mTalent. Trudności w pisaniu to:
- innowacyjny, a jednocześnie prosty w użyciu zestaw kształtujący poprawne nawyki w zakresie kreślenia odręcznego, a także przygotowujący rękę do trudnej, ale niezbędnej sztuki pisania
- atrakcyjne dla dziecka wspomaganie zajęć terapeutycznych, np. terapii ręki, jeśli trudności w pisaniu zostaną zdiagnozowane,
- baza blisko 1000 ekranów z ćwiczeniami interaktywnymi na tablicę interaktywną, komputer z monitorem dotykowym lub tablet [1],
- zestaw ćwiczeń z mikro- i makromotoryki (np. specjalnie zaprojektowane ćwiczenia rozmachowe na tablicę interaktywną), wspomagające rozwój wielu innych (poza umiejętnością pisania) obszarów, przydatnych w późniejszym życiu uczniów (np. mowa, precyzja, propriocepcja, koordynacja ogólna, stabilizacja całego ciała (mięśnie posturowe) i inne),
- największy na rynku zestaw ćwiczeń uwzględniających wiele umiejętności potrzebnych w trakcie nauki pisania, przed nią, jak i w przypadku niepowodzeń,
- dostosowany przez specjalistę materiał do pracy z 4 zróżnicowanymi pod względem wieku, rozwoju i możliwości grupami (są tu zadania dla: trzylatków, czterolatków, pięciolatków oraz ostatnie dla grupy dzieci 6/7 letnich),
- technologia wspomagająca intuicję, np.: automatyczna kontrola prawidłowego kierunku, kształtu, kolejności kreślenia w przypadku liter, kontrola liczby przeciętych konturów i pominiętych punktów i inne,
- pomoc w diagnozie wstępnej (badanie sprawności grafomotorycznej) i diagnozie kontrolnej,
- podręcznik metodyczny napisany przez specjalistę trudności w pisaniu i wieloletniego członka Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Dysleksji (Autor: Małgorzata Rożyńska),
- zestaw pomocy dodatkowych uatrakcyjniających ćwiczenia paluszków,
- nieograniczone wsparcie techniczne (telefon, e-mail) bez dodatkowych kosztów,
- program posiada rekomendację Polskiego Towarzystwa Dysleksji.
[1] Wymienione urządzenia nie są elementem zestawu.
Dodatkowo w skład zestawu programu mTalent Trudności w pisaniu wchodzą: podręcznik metodyczny napisany przez specjalistę trudności w pisaniu i wieloletniego członka Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Dysleksji – Małgorzatę Rożyńską, książka cyfrowa ze szkoleniem z zakresu tworzenia autorskich materiałów interaktywnych, pomoce dydaktyczne do ćwiczenia paluszków typu: krążek rehabilitacyjny, kredki, farby do malowania palcami, drewniany bączek, tacka i pęseta.
Zestaw mTalent. Trudności w pisaniu jest przeznaczony do:
- wykonania diagnozy wstępnej (badanie poziomu sprawności grafomotorycznej –Kwestionariusz do wstępnej oceny przygotowania dziecka do pisania),
- wykonania diagnozy kontrolnej (kwestionariusze oceny osiągnięć dziecka w danym wieku w zakresie rozwoju motorycznego oraz umiejętności manualnych),
- zaplanowania działań o charakterze profilaktycznym lub terapeutycznym w odniesieniu do zaobserwowanych u dzieci trudności,
- prowadzenia ćwiczeń profilaktyczno-stymulujących z dziećmi, zapobiegających występowaniu trudności w nauce pisania,
- prowadzenia ćwiczeń przygotowujących dzieci do pisania, wdrażających do regularnej nauki pisania.
Licencja bezterminowa: 2 stanowiska online (wymagany dostęp do Internetu) oraz 2 stanowiska offline (praca bez dostępu do Internetu) + szkolenie online z obsługi programu gratis!
mTalent. Trudności w pisaniu składa się z następujących działów:
- Kwestionariusze: ocena wstępna i ryzyko dysleksji
- Kwestionariusze i diagnoza pedagogiczna: 3-latki
- Kwestionariusze i diagnoza pedagogiczna: 4-latki
- Kwestionariusze i diagnoza pedagogiczna: 5-latki
- Kwestionariusze i diagnoza pedagogiczna: 6-latki
- Terapia – ćwiczenia interaktywne: Poziom 1
- Terapia – ćwiczenia interaktywne: Poziom 2
- Terapia – ćwiczenia interaktywne: Poziom 3
- Terapia – ćwiczenia interaktywne: Poziom 4 (Litery)
- Terapia – ćwiczenia interaktywne: Poziom 4 (Litery – dwuznaki)