„Kodowanie kolorami z robotami Ozobot w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej”, to 4h kurs online kierowany do nauczycieli i edukatorów pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, którzy chcą dowiedzieć się, w jaki sposób wykorzystywać na zajęciach edukacyjnych roboty Ozobot. Ozoboty, to niewielkich rozmiarów roboty edukacyjne typu line follower, które można wykorzystywać w pracy z dziećmi znacznie szerzej niż tylko podczas zajęć z kodowania. Łatwe, intuicyjne w obsłudze, świetnie sprawdzają się zarówno w przypadku dzieci w wieku przedszkolnym, jak i wczesnoszkolnym. Kodowanie robotów Ozobot odbywa się za pomocą sekwencji kolorowych kwadratów umieszczonych na trasie, po której się poruszają. Trasy mogą przybierać różnorodne kształty, co sprawia, że można dopasować je do aktualnie przerabianej tematyki zajęć.
Bez wychodzenia z domu, w dowolnym czasie, z przysłowiowym kubkiem gorącej herbaty krok po kroku poznasz roboty Ozobot. Kurs składa się z 20 lekcji wideo i uzupełniających je materiałów dodatkowych. Kurs przeznaczony jest dla osób początkujących.
Kurs online kierowany do nauczycieli i edukatorów pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, którzy chcą dowiedzieć się, w jaki sposób wykorzystywać na zajęciach edukacyjnych roboty Ozobot.
Kurs online to zbiór nagrań wideo, prezentacji i opisów, które można obejrzeć w dowolnym czasie. Do uruchomienia kursu wystarczy dowolne urządzenie z dostępem do internetu (komputer, laptop, tablet, smartfon). Formuła kursu pozwala na wielokrotne powracanie do wcześniej przerobionego materiału, utrwalenie go, naukę zgodną ze swoimi możliwościami i tempem pracy.
Kurs składa się z 20 lekcji wideo i uzupełniających je materiałów dodatkowych.
1. Wstęp, zaproszenie na kurs
2. Ozobot - poznajmy go bliżej
3. Śledzenie linii i rozpoznawanie kolorów
4. Zanim stworzysz pierwszą trasę - o tym warto pamiętać
5. Pauza 3 sekundy - kod, od którego warto zacząć
6. Zachowanie robota na skrzyżowaniu
7. Kwiaty dla mamy - kody kierunkowe
8. Dni tygodnia - kody kierunkowe
9. Droga do szkoły - jedna karta pracy, wiele zastosowań
10. Wolno - szybko - kody prędkości
11. Środki transportu - kody prędkości
12. Kody z grupy „szukaj linii”
13. Mistrz mnożenia - wykorzystujemy losowość
14. Dom na różne sposoby rozumiany - kody „szukaj linii”
15. Puzzle podstawowe i puzzle dodatkowe
16. Ozobot i litery - gra zespołowa
17. Zakodowana choinka
18. Matematyczny domek dla najmłodszych
19. Code the Globe - gra do Ozobota
20. Ozoblockly - blokowe programowanie Ozobotów